תושבי ביתר בדרישה: "רוצים קליטה סלולרית ראויה ותקינה"

    אבי יעקב No Comments on תושבי ביתר בדרישה: "רוצים קליטה סלולרית ראויה ותקינה"

    "עיר ללא קליטה" כך מכונית ביתר עילית בימים האחרונים בעקבות מאבקם הצודק של תושבי העיר לקליטה סלולארית תקינה | המאבק החשוב הגיע לכנסת ולמשרד מבקר המדינה והעיתון המקומי 'שערים' סיקר בהרחבה את פרטי המאבק והצטרף לקריאה למשרד התקשורת שיפעל בנושא

    צילום: יונתן סינדל\פלאש 90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ‘עיר ללא קליטה’ זה שם המאבק המנוהל עתה בעיר ביתר עילית אותו החל העיתונאי אריה ארליך תושב העיר המעלה את בעיות הקליטה החמורות בעיר החרדית, עד כדי כך שבשבוע שעבר נחשף סיקור נרחב במסגרתו יצאו תושבים בסיפור  תלאות חוסר הקליטה, על פיקוח הנפש הגלום בכך, וכן שיתפו במקרה שאירע לפני כשבועיים, כאשר ילדה בת שנתיים הלכה לאיבוד בשכונת ‘בית בפארק’ ובשל חוסר הקליטה התקשו המתנדבים בחיפושיהם.

    אל המאבק הצטרפו שורה של חברי כנסת ואישי ציבור ובשבוע שעבר הוצפה לשכתו של שר התקשורת, יועז הנדל, במכתבים מחברי כנסת, וכן בשאילתא שהוגשה בכנסת. חברי כנסת יוזמים דיון מיוחד בוועדת הכלכלה, ונראה כי המאבק – שאין מוצדק ממנו – לא ידעך עד להשגת התוצאה המיוחלת, שתהיה קליטה סלולרית ראויה ותקינה בכל רחבי העיר.

    בליל שישי האחרון חלה התפתחות חשובה במאבק, כאשר מחדל ‘עיר ללא קליטה’ הגיע לידיעתו של מבקר המדינה מתניהו אנגלמן המשמש גם כנציב תלונות הציבור ששמע על הבעיה בקשב רב במהלך אירוע לבכירי תקשורת חרדיים. את הבעיה שטח בפניו העיתונאי אריה ארליך, תושב העיר, כאשר בנאום קצר שנשא בפני המבקר ותועד באמצעי התקשורת, אמר: “אדוני המבקר, אני תושב עיר ואם בישראל בשם ביתר עילית. כאשר מארגני האירוע הזה ביקשו לתפוס אותי כדי להזמין אותי לאירוע – זה לקח להם בערך שלושה ימים. למה? כי אנחנו עיר עם 63 אלף תושבים, 3 גבעות – ובקושי יש קליטה סלולרית" אמר ארליך.

    "בעירנו ביתר" הוסיף ארליך: “יש אזורים שלמים שבכלל לא מכוסים בקליטה. זה מגיע לכדי פיקוח נפש. ברוב חלקי העיר הקליטה היא משובשת ומקוטעת. למיטב ידיעתי הוגשו בעבר תלונות למשרד המבקר. השרים לא מטפלים, וגם השר הנוכחי, שאנחנו שולחים לו תלונות ומנסים לפנות אליו בעניין הזה – לא מתייחס ברצינות. פונים אליי מארגוני החירום וההצלה ומספרים שלפעמים הם מקבלים קריאה ולא יודעים איך להגיע לכתובת, לא יודעים אם צריך תגבור, לא יודעים מה המצב בכתובת. זה לא לוקסוס – ויש פשוט התעלמות. מספרים לנו כל מיני סיפורים. ואני שואל: האם משרד המבקר יכול להתערב על מנת לפתור את הבעיה הזו?” אנגלמן ביקש לקבל פרטים נוספים על הבעיה, והבטיח לטפל בה.

    בעיתון המקומי 'שערים' סיקרו בהרחבה את המאבק וציטטו את מכתבו של  ח”כ משה ארבל (ש”ס) לשר התקשורת הנדל, תחת הכותרת: “הנדון: היעדר קליטה סלולארית בביתר עילית”. בגוף המכתב כתב ארבל: “בכתבה שפורסמה, צוינו ערים, יישובים ואזורים רבים בארץ בהם חסרה קליטה סלולארית נאותה, בעיקר ביישובי יהודי ושומרון, ערים בעלות רוב חרדי או ערבי, פיתולי כביש הערבה ועוד”.

    ח”כ ארבל הוסיף וציין במכתבו: “העיתונאי אריה ארליך פירט בטור שצורף לכתבה על הקשיים הרבים של תושבי ביתר עלית, עיר בת יותר מ-60 אלף תושבים, בה חסרה קליטה סלולרית טובה. בחלק ניכר מהרחובות בעיר, גם תחת כיפת השמיים לא ניתן לבצע שיחה בטלפון נייד. זו מציאות שקשה במיוחד לילדים והוריהם שמתקשים לשמור על קשר בשעה שהילדים מחוץ לבתיהם" שקליטה סלולרית ציין ארבל, “היא הכרחית היום לקיום אורח חיים תקין ברמת חיים סבירה, היא חיונית לצרכי עבודה ולימודים ושמירה על קשים עסקיים ומשפחתיים. לא ייתכן שמאות אלפי תושבים במדינת ישראל, בהם תושבי ביתר עלית יהיו חסרים שירות כה בסיסי וחיוני. מובן שלהיעדר קליטה סלולרית יכולה להיות משמעות ביטחונית משמעותית הן ביהודה ושומרון והן בכביש הערבה, למשל בזמן פעילות חבלנית או לאחר תאונות דרכים", כתב ארבל.

    המאבק זכה לרוח גבית ולעידוד מצידם של כלל תושבי העיר, שרבים מהם חשים כי הגיעו מים עד נפש. אחד ממתנדבי ההצלה בעיר כתב למובילי המאבק: “בעיית הקליטה פוגעת בהצלת חיים יומיומית שלנו. לא פעם אנחנו חייבים דיווח רפואי מכונן שנמצא בכתובת: אם יש צורך בנוספים, האם התחילה החייאה, הכוונה בכתובת וכו’, ויש אזורים שלימים בהם הקשר מקוטע או ללא קליטה. פיקוח נפש!”  "אנחנו הביתרים, איננו אנשי מאבקים. יתרונה וגאוותה של העיר – בהיותה עיר שקטה, תושביה בעלי מזג נוח ושליו, ומבקשים להתנהל על מי מנוחות. אבל מול בעיה כה חמורה וכה חריפה אי אפשר להחריש. שבענו הבטחות עוד מכיוון שרי התקשורת הקודמים, וביתר שאת מהשר הנוכחי שמיהר להצטלם בעיר ולהוציא הודעות סרק בעניין. ומה אנחנו מבקשים? בסך הכל מבקשים פתרון, שמתבושש מלהגיע עד היום" ציינו בעיתון.

    בתגובת משרד התקשורת נכתב: “מר ארליך, אנחנו מבינים שפתחת בקמפיין אבל העובדות, איך נאמר, אחרות. א’. יש שלושה אתרים חדשים בביתר עילית שהוקמו מאז שהנדל נכנס לתפקידו. ב’. העירייה בזמנו הערימה קשיים שנבעו מחששות של תושבים מאנטנות והנדל עזר לרכך את אותה ההתנגדות” דבר שלישי טען דובר השר, “יש עוד חמישה אתרים בתהליך בנייה. בכלל, השר הנדל מטפל בקליטה בביתר כבכל עיר אחרת בישראל והיא חלק מתכנית של כיסוי 95% מהמדינה. מאז שהוא נכנס לתפקיד הואצו פריסת תשתיות התקשורת – סיבים אופטיים וכיסוי בכל הארץ. מקווים שהקליטה תסתדר בקרוב ותוכל ללמוד את העובדות כמו שצריך. אם תרצה לקבל סקירה כדי להכיר את החומר אתה מוזמן ללשכה”.

     



    0 תגובות